18. september 2011

Tilblivelsen af Skjoldungestien-folder

Her kan man se, hvilke foto-elementer jeg har anvendt i illustrationerne til Skjoldungestien-folderen, og på den måde få en fornemmelse af, hvordan de er lavet/konstrueret/tegnet.
Teknikken, jeg har brugt, er en slags 'sample-teknik', hvor jeg anvender en masse forskellige fotos af landskaber, genstande, personer og teksturer, som jeg bearbejder og tegner på, indtil det 'smelter' sammen i et samlet udtryk.

(klik på billederne for at se dem i stor)
FORSIDE: Bl.a. gamle luftfotos, foto af elefanthud, græsplæne, lav, et gammelt modelskib, computergenereret hav, google map
SIDE 1-2: Bl.a. fotos fra Sagnlandet Lejre, vikingetræf, et modelskib, en baby fra USA og et foto af mig selv på Riget,
 der sms'er familien om min førstefødtes fødsel



SIDE 3-4: Bl.a. foto fra middelaldercenteret på Bornholm, Maglekilde i Roskilde, sløringsrøg i kamptræning

SIDE 5-6: Foto af vikingeskibe i Roskilde fjord, PS-træ-brushes

SIDE 7-8: Bl.a. foto af krøllet papir, gl. søkort, tegning af ålekvabbe, kobbersnit af søslange, google map

SIDE 9-10: Fotos fra istidsudstillingen på Zoologisk Museum, foto af østers

SIDE 11-12: Bl.a. fotos af troldænder, et stykke vat, PS-træ-brushes

SIDE 13-14: Bl.a. foto fra mose i Skåne, bregne, butsnudet frø

SIDE 15-16: Bl.a. luftfoto, alm. fotos og arkæologiske optegnelser fra stensætningen ved Gl. Lejre
SIDE 17-18: Foto fra afbrændingen af træerne ved skibssætningen og efter afbrændingen i kunstnerens have

... ... ...