Omfangsrig hjemmeside med leg&lær-applikationer om det storslåede landskab ved Rubjerg Knude og dets kultur- og naturhistorie.
Projektet forløb over et år i et tæt samarbejde mellem museet, mig og mine samarbejdspartnere.Hjemmesiden er opbygget efter principper for kvalitativ edutainment og fungerer både intuitivt (rettet mod børn) og konventionelt (erfarne brugere). Sitet er fyldt med spil, udforsknings-apps, animationer, illustrationer og andre former for audiovisuelle elementer, der gør den megen viden om området interessant og appetitlig.
Se hjemmesiden her: rubjergknude.dk
Kunde: Vendsyssel Historiske Museum
Min rolle: Konceptudvikling, projektstyring, entreprise (hyrede konsulenter og programmører), webdesign, illustration, animation, tekst, fotografi, Flash-programmering - ja, stort set alt!
Netudstillingen på www.rubjergknude.dk har en meget visuel, intuitiv tilgang til navigationen af hensyn til især børn |
Kapitel-illustration for Fyrtårnet |
Kapitel-illustration for Klinten |
Nordjylland, hvis vandstandet var så høj som under den såkaldte Ishavstid for ca. 17.000 år siden – og Nordjylland som det ser ud idag. Punktet angiver Rubjerg Knude. |
Sandflugt: Sandet eroderes fra klinten, blæses fra kysten ind over landet og ophobes i klitter foran vegetationen |
Illustration fra en af de mange apps på sitet: Kysttelefonen, hvor man som strandfoged får instrukser under en storm |
Hjemmesiden "logo" – det tilsandede fyrtån på toppen af Rubjerg Knude |
Flash-spillet 'Red landsbyen', hvor man skal lægge beplantningen i den rette rækkefølge for at stoppe sandflugten og vinden i at ødelægge landsbyen.
Prøv spillet her
|
Flash-animationen 'Fyrets fald', der viser erosionen af klinten fra starten af 1900-tallet og frem til 2020. Se animationen her |